Foto, pensieri, racconti, ricette e tant'altro...
Per un'ottima visualizzazione del blog consiglio Mozzila Firefox .
Folositi Mozzila Firefox pentru a putea vizualiza blogul in conditii optime.

sabato 31 gennaio 2009

Neve, bucaneve e tanto divertimento....

Oggi è stata una giornata divertentissima sulla neve...Manuel l'ha vista per la prima volta, sono stati i primi momenti d'incertitudine ma poi...divertimento assoluto fino alla fine...
Ecco delle foto:
Nelle foto ci sono anche i rustici che ho preparato per portarli con noi, ho avuto l'aiuto di Mara (lei ha fatto un impasto buonissimo!) e maritozzo (ha preparato il ripieno) la ricetta è qui.
Per errore ho messo anche le foto della torta salata alle olive che devo ancora postare.
Vedi altre foto qui e i primi bucaneve - primii ghiocei


martedì 27 gennaio 2009

Spaghetti alla puttanesca

Ingrediente:
200 g spaghetti
10 masline negre
bulion sau 3 rosii mari proaspete
2 - 3 linguri ulei de masline
putin patrunjel
1 catel de usturoi
sare dupa gust
1 bucatica hamsie (din conserva)
1 lingurita capperi (nu stiu cum le zice in romana)
putin ardei iute


Daca folositi rosii proaspete: decojiti rosiile in apa fierbinte (le lasati putin), taiati hamsiile, capperi, maslinele fara samburi le taiati rotite (se gasesc deja fara samburi dar pierd din gust)crestati ardeiul iute. La foc mic puneti intr-o cratita uleiul si adaugati pe rand usturoiul, hamsiile, maslinele, capperi, rosiile. Amestecati cu o lingura de lemn, pe la sfarsit scoateti usturoiul si ardeiul iute. La sfarsit adaugati sarea si patrunjelul. Puneti la fiert pastele (spaghetti) si le rasturnati in cratita, amestecand.
Pofta mare!


venerdì 23 gennaio 2009

ZOO SAFARI

Molto bello e divertente, un'esperienza senz'altro da fare! Questa volta "chiusi" eravamo noi, mentre loro, gli animali erano liberi....Le parti più divertenti: le scimmie che saltellavano da tutte le parti, volevano toccarci e saltarci addosso, la "storica" leccata di mano fatta da una giraffa a Mara :-)), lo scimpanzé che fumava, i delfini, gli orsi, i leoni che ci guardavano annoiati :-)) , un museo carino e tanti insetti, farfalle, parco giochi ecc. ... Da vedere, qui.

O placuta experienta a fost zoo safari la Fasano, Brindisi. De data aceasta am fost noi cei "inchisi" , animalele fiind libere. Traseul destul de lung, si multe parti ale imensului parc de vazut. Prima parte in masina, animalele veneau aproape de noi in "recunoastere". Puteai chiar sa le atingi cu mana. A fost distractiv sa vezi caprioarele cum se apropiau si bagau capul in masina :-)), sau chiar o girafa a lins mana Marei !! :-)))
Pe un alt traseu, eram inchisi intr-un trenulet, la "dispozitia" maimutelor care sareau in toate partile :-)) Erau curioase si suparate putin ca nu puteau sa "puna mana" pe noi!
P'orma am vazut un cimpanzeu cu tigara, fuma...ca un turc :-))
Delfinariu, foci, lei care dormeau sau ne priveau...plictisiti, un muzeu interesant al naturii, insecte, multi fluturi, parc de distractii....practic nimic nu lipseste, si o zi nu ajunge sa vezi tot! Deci..ne vom reintoarce ;-)


mercoledì 21 gennaio 2009

Uova ripiene e ..topolini! :-))


Le uova ripiene sono un antipasto usato molto spesso nella cucina romena, si può fare in vari modi, forse la più conosciuta col paté di fegato, maionese, olive, sottacetti, panna da cucina ecc. Questa volta però ho "preso in prestito" dalla cucina italiana il ripieno fatto con tonno e maionese. (l'ho assaggiato una volta ad una festa e mi è piaciuto molto).
Dopo aver bollito le uova, ho mescolato i tuorli con un po' di tonno e maionese e ho riempito le uova tagliate in due sulla lunghezza...ecco cosa è uscito:

Ouale fierte si taiate in doua pe lungime le-am umplut cu ton, galbenus si putina maioneza.






lunedì 19 gennaio 2009

Premi 2009

Sempre carini i premi, fa sempre piacere riceverli, farò un unico post con tutti: da May, Cristina e Mona ho avuto questi bei premi che io vorrei dare a tutti i blog sulla mia lista e tutti lettori, lo meritano pienamente!
Un ringraziamento particolare a coloro che con i loro commenti "alimentano" questo blog.
E mereu o placere un "premiulet", o atentie chiar virtuala te incarca cu pozitivitate :-) Voi face un singur post cu toate premiile sosite de la May, Cristina si Mona.
Premiile le ofer cu toata placerea tuturor blogurilor de pe listuta mea si tuturor lectorilor, toti le meritati pe deplin!
Si as mai vrea sa multumesc mai ales celor carora prin comentariile lor "motiveaza" si mai mult acest blog.










ps. Spero di averli ricordati tutti! :-)
Sper ca n-am uitat nici unul :-)
Il coniglietto non è un premio, ma una semplice gif di ringraziamento.
Iepurasul nu e un premiu ci doar un gif "thanks"

Aggiungo il premio "la guerra degli abbracci" che viene da Chiara e May. E se come un abbraccio non si rifiuta a nessuno lo offro volentieri a tutti miei amici blogger, compresi lettori o semplici visitatori! :-)
Adaug un alt premiulet dragut, "o imbratisare", sosit de la Chiara si May. Si cum o imbratisare nu se refuza nimanui, il ofer cu mult drag tutuor prietenilor blogger, lectori si de ce nu, simpli visitatori! :-)

Ecco anche la poesia:
""E’ l’abbraccio una porta invisibile
Che appare d’improvviso
Quando due anime e due corpi si incontrano
La porta attraverso il quale l’uno entra nell’anima dell’altro
Ma non c’è bisogno di bussare
Né di chiedere il permesso
E’ una porta che si apre nel momento stesso
In cui si allargano le braccia verso l’altro
In segno di amicizia e di amore.
E’ apertura
Io sono entrato per questa porta
Conduceva al tuo cuore, alla tua anima.
Anche tu hai fatto altrettanto.
Era una porta alta e larga
Non era stretta
Perché un abbraccio si da con le braccia aperte e non strette.
Varcata questa porta si entra in una dimensione di intimità,
tale che nessun testo per quanto sia esplicativo
può descriverne la sensazione.
Un angolo di Cielo"

sabato 17 gennaio 2009

Tarte tartin - Tarta cu mere

Una ricetta presa dal blog di Maya, rapida e buonissima! Ottima quando non sapete cosa fare di buono e veloce, un dolce non molto dolce e non impegnativo! Bisogna solo avere la pasta sfoglia, mele, poco burro e zucchero!
L'ho fatta varie volte, ma non ho mai avuto tempo di fotografare, si mangiava...calda!!! :-)
O prajiturica usor de facut si rapida, foarte foarte buna! Cand nu stiti ce sa faceti si n-aveti mult timp la dispozitie, e ideala! Doar sa aveti aluatul frantuzesc, 1-2 mere, zahar si putin unt. Am facut-o de mai multe ori, dar ai mei nu mi-au dat timp sa fac poze :-))
Ingredienti:
pasta sfoglia - aluat frantuzesc
1-2 mele - 1-2 mere
zucchero, cannella (a piacere)- zahar si scortisoara (daca doriti)
poco burro- putin unt

Iniziate col accendere il fuoco, imburrare una teglia, cospargere zucchero. Tagliate le mele a fettine e arrangiarle sopra la teglia già imburrata e zuccherata. Tagliate la pasta sfoglia in triangoli, e arrangiatele sopra le mele (io ho usato una forma rotonda). Lasciate al forno a 180° per circa 25 minuti. Capovolgere la teglia e ...voila! :-)
Incepeti sa dati cuptorul la 180°, pregatiti o tava, o ungeti cu unt, puneti zahar. Taiati merele felii (fara coaja) le aranjati si deasupra taiati aluatul frantuzesc in triunghiulete, sau ma rog, depinde si de forma aleasa, eu am avut tava rotunda. Lasati la cuptor la 180° circa 25 de minute. Rasturnati tava si...voila! :-)




venerdì 16 gennaio 2009

Funghi ripieni - Ciuperci umplute

Lo considero un ottimo secondo piatto, ed anche se non avevo funghi grandi (che vanno meglio per questo pranzetto) la voglia di funghi ripieni c'era ;-).
Chiar daca nu aveam ciuperci mari (care se potrivesc mai bine acestui fel de mancare) aveam pofta de niste ciuperci umplute :-)
Ingredienti:
funghi champignon (preferibilmente grossi) - ciuperci (mai mari)
salame - salam
prosciutto - sunca
vari formaggi a preferenza- branzeturi dupa preferinta
sale, pepe - sare, piper
olio di oliva- ulei de masline
Pulite i funghi, togliete i gambi, tritateli finemente e li mettete da parte. Tritate finemente anche gli altri ingredienti mescolandoli alla fine. In una teglia mettere un po' di olio di oliva, i funghi ripieni col composto ottenuto e coprite con carta argentata. Lasciate a 180° nel forno per circa 2o minuti. Servite tiepidi.
Curatati ciupercile, piciorusele le taiati marunt si le puneti deoparte. Maruntiti restul, salamul, sunca, branzeturile. Amestecati si umpleti ciupercile. Le puneti la cuptor la 180° acoperindu-le cu o hartie de aluminiu. Lasati circa 20 de minute, se servesc caldute.


Sorpresa messenger - Surpriza...messenger!

Internet offre sorprese , belle e brutte...c'è di tutto per tutti e per tutti i gusti! :-)
La mia vita è stata sempre piena di soprese, potrei dire ... una catena di soprese!
E recentemente un'altra bella sorpresa, e parlo di messenger....
Capitava di avere qualche richiesta di aggiunta sulla lista da parte di persone che non conoscevo. Qualche volta accettavo, qualche volta no. Fra queste persone, alcune di loro mi chiamavano "prof". Sono anche prof, ma ...se come in Italia insegnavo a bambini piccoli (scuola elementare e medie) mi rendevo conto che "la prof" dovrebbe essere un...altra! Infatti era così, c'è una professoressa che ha lo stesso mio nome e addirittura quasi il mio id, per cui molte persone sbagliavano per un semplice errore di ..nomi! La curiosità mi fa fare delle domande, vengo a sapere qualche cosa e finisce tutto qui. Lei è di Bucarest, città molto lontana dalla mia città di nascita, per cui non immagino ancora nulla.
Due giorni fa....la sorpresa! Stava in linea (l'avevo aggiunta e lei ha accettato) e ...le ho detto "ciao". E poi le ho detto anche il fatto che molte persone ci confondono. E lei: "forse siamo parenti", io sorrido, e rispondo "no, sei di Bucarest, non ho parenti lì!" . Mi chiede di dove sono, e quando lo viene a sapere mi dice di nuovo: "siamo parenti"...la prendo come uno scherzo ma lei continua: "il mio nonno era prete"..."he he , rispondo io, pure il mio", e lei ancora: "ed ha avuto due matrimoni"..smetto di sorridere e dico: "....anche il mio!!!" , si chiama "XX"...e io: "hey, lui è il MIO nonno!" E lei di nuovo: "beh, è il NOSTRO nonno!" :-)) Rimango senza parole evidentemente e poi mi spiega tutto, il fatto che suo padre ha fatto l'università a Bucarest, è rimasto lì, si è sposato e ...lei, mia cugina è nata lì...:-)))
......................................................................................................................................
Carramba che sorpresa!!!
Poi evidentemente scopro di avere altri zii, cugini.........ma soprattutto lei, cugina di primo grado che ha il mio identico nome...Abbiamo chiacchierato e spero di diventare anche amiche...cugine lo siamo già sul serio!!! :-))

Internet ofera tuturor surprize placute, neplacute, pe toate gusturile si pentru...toti.
Viata mea a fost mereu plina de surprize, mai mici mai mari, as putea spune ca a fost un ..lant de surprize!
Si o alta placuta surpriza cu doua zile in urma...o surpriza "messenger"!
Cu ceva timp in urma intrau persoane pe messenger cerand sa fie adaugati pe lista mea. Pe unii ii refuzam, pe altii ba, depinde oarecum de nume si de cheful meu de moment. (si asta evident pt ca nu eram sigura de aceste persoane, nu le cunosteam). Cu cativa dintre ei insa am intrat si-n vorba si m-au numit "prof", eu profa sunt, am predat dar la copii mici, deci imediat mi-am dat seama ca e o confuzie, un alt nume identic cu al meu. Am mai aflat una alta, dar totul s-a incheiat fara nici o intamplare mai deosebita. Ultima oara insa am luat acest nume si l-am adaugat pe lista mea , de curiozitate. Si ea m-a acceptat. Cu doua zile in urma, o vad pe linie, o salut. Ii spun si faptul ca unele persoane ma iau drept ea. Ea imi spune : "poate suntem rude". Dar eu : "nah, tu esti la Bucuresti, n-am rude acolo". Ma intreaba de unde sunt, ii raspund si ea din nou: "suntem rude". "Iar glumeste" imi spun eu in gand, dar ea incepe:"bunicul meu e preot"...."si al meu" ii raspund. "A avut doua casatorii" continua ea. " Si al meu!" Si de aici surasul imi trece pentru ca imi dau seama ca lucrurile devin..serioase. "Se numeste...XX" spune ea..."e bunicul meu!!!" scriu eu. "E al nostru" raspunde ea. Am ramas cu emotia in gat, n-am stiut ce sa spun cateva secunde. Si mi-a povestit de ce ea e nascuta in Bucuresti, si toata povestea...Si asa aflu ca de fapt am mai multi unchi, matusi (de o matusa stiam dar restul nu) verisori...
........................................................................................................................................
Carramba che sorpresa!!!!
Dar mai ales, ea, verisoare de gradul I, acelasi nume si chiar aproape aceeasi profesie!
Evident ne-am bucurat amandoua, pentru mine a fost o surpriza placuta. Sper sa devenim si prietene, ca ...verisoare suntem deja, si fara gluma!!! :-))


giovedì 15 gennaio 2009

Semolino al latte - Gris cu lapte

E' una cena che facevo anni fa, a casa di mia madre, semplice, facile, rapido, buonoooo :-)
Ottimo anche per i bambini.
O cina pe care o faceam mai des acasa, la mama , ceva simplu, usor, repede :-) Mai nou mi-l cere mereu Mara ;-), foarte bun de fapt pentru copii.
Ingredienti:
per una persona:
200 ml latte - 200 ml lapte
2-3 cucchiai semolino - 2-3 linguri gris
2-3 cucchiai zucchero - 2-3 linguri zahar
2 cucchiai cacao - 2 linguri cacao
un po' di cannella a piacere (a me piace anche senza) (mie-mi - praf de scortisoara daca doritiplace si fara)

Portare ad ebollizione il latte. Versate a pioggia il semolino, mescolando sempre. Unire la cannella, lo zucchero, continuate la cottura pochi minuti, finché diventa più denso (a me poi non piace troppo denso). Versate su un piatto piano, aggiungete un altro po' di zucchero sopra, e spolverare col cacao, essendo caldo si forma la cioccolata sopra. Servite caldo.
Puneti la incalzit laptele intr-o craticioara. Adaugati grisul putin cate putin, amestecand continuu. Puneti si zaharul si scortisoara, si lasati sa fiarba la foc mic cateva minute pana se ingroasa putin (mie nu-mi place nici prea gros). Varsati pe o farfurie intinsa, presarati putin zahar pe deasupra si cacao, fiind cald se formeaza ciocolata deasupra. Serviti cald.


lunedì 12 gennaio 2009

50 anni di matrimonio, Nunta de aur

Quanti di noi arriveremo a...50 anni di matrimonio? I miei suoceri l'hanno festeggiata nel 2006, il 24 giugno, proprio per la festa di ...San Giovanni!
E' stata emozionante e una bella festa, una delle più belle!

Oare cati dintre noi vor ajunge la..nunta de aur? Socrii mei au sarbatorit-o acum doi ani, a fost poate sarbatoarea din familie cea mai emotionanta! Multa sanatate si fericire in continuare!












tutte le foto QUI

sabato 10 gennaio 2009

2008

Pentru noi a fost un an Bun. Cu schimbari, cu aventuri, cu liniste, cu bucurii, cu multa dragoste, cu multa tandrete...Un "climat" familial fericit si placut, poate unul dintre anii nostri cei mai buni.
Mara a terminat un ciclu scolar si a inceput unul nou. Desi cu teama, s-a obisnuit rapid si i-a placut noua scoala din prima zi. Cu sportul merge foarte bine, a invatat mult si a devenit una dintre jucatoarele cele mai bune. Surpriza a fost ...pianul! A invatat in scurt timp destul de mult si ii place. O surpriza a fost si cumpararea lui, neplanificata. Dar...o mare buncurie! :-)
Manuel a crescut enorm, ca "udat" :-) Daca privesc pozele de la Befana trecuta la Befana de acum...parca nu-l mai recunosc. A devenit un barbatel :-) Si e frumos, simpatic, foarte tandru, foarte dragastos, nazdravan, nu sta locului deloc, mereu in miscare, mereu in "distrugere", mereu curios sa faca sa desfaca si sa ...nazbateasca "oarice" :-)
Dar...pozele vorbesc mai bine ;-)
2008..un anno soddisfacente, buono. Cambiamenti, avventure, tranquillità, gioia, amore, tenerezza...Beh, anche momenti meno belli, ma...è la vita fatta così, tutto sommato però non mi posso lamentare. Un "clima" familiare buono, uno degli anni più felici direi.
Mara ha finito la scuola elementare ed ha iniziato le medie; anche con un po' di timore, pensieri del primo giorno ma poi tutto sparito, la nuova scuola, insegnanti e colleghi le sono piaciuti dal primo giorno. Lo sport va bene, è diventata brava, fra le migliori direi; la sorpresa di quest'anno è stato il pianoforte, le piace, impara velocemente e...l'abbiamo anche comprato a ..sorpresa! Una spesa non pianificata ma...ok :-).
Manuel è diventato un gigante. All'età di quasi due anni, sembra un ragazzino di 3-4 anni, e porta le misure di 5 anni! Cresce molto bene, ringraziando Dio, mangia bene e tutto, è simpatico, carino, allegro, tenero, molto amorevole, grande amante :-)). Vero che anche distrugge tutto che le capita fra le mani...ma ricordo bene qualcosa dal passato...c'era una bambina che non temeva nulla, spericolata peggio dei maschi!!! :-))
Lascio "parlare" le foto, di questo meraviglioso anno 2008 :-)


Manuel &Mara 2008

Photobucket



Mara&Manuel 2008




mercoledì 7 gennaio 2009

Cartofi "acordeon" - Patate "fisarmonica"

Semplice farlo e buonissimo, provato ieri sera quando non sapevo cosa cucinare con le patate...
Ingredienti:
5-6 patate (io avevo pensato due a testa)-5-6 cartofi (1 sau 2 de persoana)
diversi tipi di formaggio, quello che avete - branza pe care o doriti
salame - salam
prosciutto - sunca
cipolla (a piacere) - ceapa (daca va place)
prezzemolo - patrunjel
burro - unt
senza sale (se formaggi sono piccanti salati ecc) -fara sare daca branza, salamul etc sunt sarate

Sbucciare le patate, tagliatele come si vede in foto. Fra le fettine mettete burro e quello che volete (salame, prosciutto, formaggi), cippola se piace e prezzemolo. Chiudete ogni patata in carta argentata e mettetele al forno per 30 minuti a 230°.
Si servono calde.

Curatati cartofii si ii taiati cum se vede in imagine. Intre felli aranjati cate o feliuta de unt, branza, salam, sunca etc dupa preferinte (si ce aveti in frigider :-), patrunjel si alte arome daca doriti. Inchideti fiecare cartof facut in acest fel in hartie de aluminiu, si puneti la cuptor la 230° , circa 30 de minute. Se servesc calzi.
Sunt foarte buni, au devenit unul din felurile noastre preferate ;-)






Mara ha voluto solo salame, ma consiglierei anche formaggi ;-)

lunedì 5 gennaio 2009

domenica 4 gennaio 2009

Focurile de artificii la Napoli

La Napoli focurile de artificii se vad aproape zilnic, fiind folosite nu numai la sarbatorile mari, cum ar fi Anul Nou, Craciun, sarbatorile sfintilor, bisericilor, ci pur si simplu si la zile de nastere, nunta, logodna, etc.
Evident la Anul Nou, e un spectacol care lumineaza tot orasul, pentru ca oriunde te-ai uita se vad focuri. In orice punct al orasului in care te-ai afla nu trebuie sa te deplasezi spre pietele mai mari sau centrul istoric pentru a admira focurile, pentru ca le vezi....oriunde. Si au si durata destul de lunga, chiar si 2 ore!
Unul dintre cele mai frumoase insa ramane focul pe mare, pe care l-am admirat in cativa ani trecuti impreuna cu primarul orasului de atunci si evident toti napoletanii aflati la Mergellina. In urmatoarele video-uri cateva focuri din diverse puncte ale orasului:

O vedere generala:

Vomero:

Piazza del Plebiscito:

Ercolano:

Mergellina (din pacate n-am gasit ce cautam, nu se vad cum doream eu)

Pozele noastre de la anul nou: aici - Le nostre foto del Capodanno, qui.

sabato 3 gennaio 2009

Gran Caffè Gambrinus

Il "bar del re" si trova a due passi dal Palazzo Reale, per cui dopo aver visitato la navicella spaziale russa "Soyuz" un "ripristino" nel accogliente bar ci voleva :-).
Moltissima gente, molti turisti, il bar pienoooooo !
Le foto parlano da sole, eccole:

E barul - cofetarie cel mai renumit din oras, la doi pasi de piazza del Plebiscito si Palatul Regal. Multe personalitati au trecut pe aici: Gabriele D'Annunzio, Benedetto Croce, Oscar Wilde, Matilde Serao, Ferdinando Russo, Edoardo Scarfoglio etc.
Mai multe: aici.







fra le mie preferite ;-)


si avvicina la...Befana!



Altre foto con Piazza del Plebiscito, le sculture in bronzo d'orato di Jan Fabre, Galleria Umberto I, Maschio Angioino - Castel Nuovo: qui

K R I S

Italiano-English- Romana

Per la traduzione di un post, lasciate un vostro commento.
For translation, leave a comment, please.
Pentru traducerea unui post, lasati un mesaj la "commenti".

Machine Translations

Etichette