sabato 30 agosto 2008

Santuario Di Canneto







In un ambiente davvero suggeestivo, lungo la Fondovalle del Trigno, nel cuore del Molise, si erge il maestoso complesso del Santuario di S. Maria di Canneto, in località di Canneto.

La Chiesa attuale risale ai secoli XI - XII, ma le origini del culto a S. Maria di Canneto sono molto più antiche. a canneto, fin dall'epoca romana, esisteva un centro abitato, come si può vedere dagli scavi effettuati. Proprio di fianco alla Chiesa di Canneto, ci sono i resti di una villa romana e di un'azienda agricola.L'interno della chiesa presenta tre navate, divise da pilastri e da colonne, con interessanti capitelli.

Dietro l'altare maggiore vi è la Madonna di Canneto del XIV secolo, denominata la Vergine del Sorriso, vista la pace e la serenità che trasmette ed infonde nel pellegrino.

Alla base dell'altare maggiore si nota un artistico bassorilievo del X secolo che raffigura l'Ultima Cena.

In fondo alla navata di sinistra si trova un Crocifisso ligneo di arte popolare del XV secolo.

In inima regiunii Molise am intalnit acest mic sanctuar datat sec. XI-XII, ne- a impresionat simplitatea si acea Madonna zambitoare....Un crucifix de exceptie, arta populara, sec. XV.
Mai multe: aici

Dansuri traditionale din Ucraina - Traditional dances of Ukraine

Si pentru ca mi-au placut enorm dansurile din Ucraina, am cautat su youtube cateva:











Termoli, Vacanza 2008














Si am ajuns si la mare....statiunea cea mai cunoscuta din Molise. Am ramas incantati, era mai mult decat ne asteptam. O mare curata, calda, camperul...langa plaja practic, de fapt plaja o vedeam de sus (ajungea sa coboram). Centrul istoric foarte frumos, luminat de parca era ziua, multa lume, multe restaurante, pub-uri, distractii. Am prins ca norocul chiar in prima seara Teatrul National din Ucraina, au fost extraordinari, au avut mult public si un mare succes. Pe toate planurile au fost la inaltime: folcloric, costume, artistic, prezentare, dans, formatii si chiar acrobatii. E prima oara cand vad un ansamblu atat de bine pregatit si pus la punct.
Ce mi-au placut de asemenea foarte mult- iaurturi naturale si niste covrigei din faina, ulei, mandorle, zahar, vin. Si acum cand scriu ii gustaresc (ca mi-am facut provizii!)
Si acum...las pozele sa vorbeasca!

venerdì 29 agosto 2008

Agnone , Vacanza 2008






Cum eram aproape, am vizitat si muzeul clopotelor de la Agnone, un alt orasel primitor si dragut.
Ni s-a povestit ca sunt cam 20 de ateliere de acest gen in Italia, una din ele insa inchizand de putin timp (din cauza lipsei ...urmasilor). Ni s-a spus o mica istorie si explicat cum "naste" un clopot, adica toate etapele prin care trece fabricarea unui clopot de mari dimensiuni.
Aici a fost fabricat si clopotul pentru Vatican cu ocazia Jubileului din 2000.
A fost impresionant ca sa fiu sincera...nu ma asteptasem sa dau de o traditie atat de temeinic pastrata si atat de interesanta....
La sfarsitul turului am ascultat cateva cantece cunoscute dar sunate de ... clopote. A fost cu adevarat ceva deosebit.
Tot aici singurul papa care a fost in vizita a fost Giovanni Paolo II. S-a subliniat aceasta onoare care a fost facuta de fostul papa. Iar in oras am gasit intr-o capela expusa la vedere urmele acestei vizite.


Essendo vicini abbiamo visitato anche Agnone, famosa in tutto il mondo per la sua fabbrica di campane, una delle pochissime che ha la possibilità di usare lo stemma pontificio.
Molto interessante, sapere come nasce una campana. Qui è stata lavorata anche la campana del Giubileo del 2000.
Al fine del tour abbiamo avuto il piacere di sentire delle canzoni al suono...della campana! Molto bello e veramente qualcosa di particolare.
Qui c'è stato anche il Papa Giovanni Paolo II. E' stato sottolineato questo onore di cui il museo - la fabbrica hanno avuto parte. Nella città in una cappella esposta al pubblico abbiamo visto le tracce di questa eccezionale visita del Papa.

Chiauci, Vacanza 2008







Langa Pietrabbondante se afla Chiauci, o localitate unde gasesti locuri amenajate pentru picnic. De la Pietrabbondante am luat de la un macelar niste carnati, care ..miam miam , au fost foarte buuuuuni! Facuti cu usturoi, finocchio si o idee de ardei iute. A fost o zi de relax, sport, plimbare, apa rece de izvor, multe persoane care au ales ca si noi o zi superba de picnic.

Vicino Pietrabbondante si trova Chiauci, località attrezzata per picnic. Abbiamo comprato salsicce da un macelaio a Pietrabbondante, che si sono dimostrati buonissimi, fatti con finocchio, peperoncino e aglio. Abbiamo consumato solo in tre 1 kg!!!!
Un giorno di relax, passeggiate, acqua fredda di montagna, molte persone del posto che avevano scelto questa giornata stupenda per un picnic.

Pietrabbondante, Vacanza 2008










Dupa Carovilli am ajuns la Pietrabbondante, un orasel frumos, situat la 1027 m deasupra marii. Ne-a placut enorm, si voi lasa pozele sa vorbeasca. Un aer placut, racoros, dupa-amiaza cald dar seara am dormit f. bine. In prima seara ne-am intalnit si cu Antonello, cantaretul de la "Amici", condus de Maria de Filippi, a tinut un concert care s-a incheiat noaptea tarziu. Baiat simpatic si dragut :-) Tot aici se afla un teatru+ un templu construit de saniti, inceput la sf. sec. al II -lea i. C. - terminat in anul 95 i.C, teatru pastrat si azi in mod surprinzator.


Da Carovilli siamo arrivati a Pietrabbondante, un bel paesino, a 1027 m sopra il mare. Ci è piaciuto tantissimo, molto molto carino. Un'aria bella, pulita, la sera si dormiva benissimo. La prima sera abbiamo beccato anche il concerto di Antonello, il cantante di "Amici" condotto da Maria de Filippi. Bel ragazzo, simpatico, un concerto durato fino a tarda notte. Sempre a Pietrabbondante si trova anche il teatro sannitico pervenutoci in condizioni soddisfacenti. Molto interessante e sicuramente da vedere.