Foto, pensieri, racconti, ricette e tant'altro...
Per un'ottima visualizzazione del blog consiglio Mozzila Firefox .
Folositi Mozzila Firefox pentru a putea vizualiza blogul in conditii optime.

mercoledì 3 settembre 2008

Ortona, Vacanza 2008



















Catedrala din Ortona unde se afla oasele Sf. Toma
Ortona ne-a placut enorm de mult. Abia ajunsi, nu stiam ce vom gasi aici. Teoretic anul acesta m-am "pregatit" mai slab cu orasele de vazut. (la un moment dat credeam ca vom face Grecia).
In parcare in centru o doamna foarte politicoasa (cum de fapt toata vacanta,oriunde am fost am gasit persoane foarte politicoase si disponibile, gata sa te ajute cu orice) mi-a spus ca in ziua respectiva se tinea sarbatoarea-procesiune "San Rocco" (cu torte mari) si ca in catedrala se afla corpul...unuia din cei 12 apostoli ai lui Isus, Sf. Toma. Parca nu-mi venea sa cred, dar foarte bucuroasa am hotarat sa ne oprim doua zile ca sa putem vizita mai bine tot. Procesiunea am reusit s-o vedem in parte, a fost frumos, dar seara mai tarziu am prins o sarbatoare medievala, oameni in costume medievale care ne-a impresionat, era prima oara ca vedem asa ceva. Frumos, n-am cuvinte, si copiilor le-a placut foarte mult.
A doua zi dimineata am vizitat catedrala si am ajuns la Sf. Toma si am citit povestea legata de ....cum a ajuns pe aceste plaiuri. Se vorbeste de o data, 6 septembrie 1258 cand oasele Sf. apostol Toma ajung la Ortona, aduse de pe insula Chio, in Egeo de Leone Acciaiuoli. Au fost facute atestari si recunoasteri stiintifice care au convins si mai mult de aceasta realitate. Mormantul a fost profanat de turci in 1566 dar oasele nu au fost distruse. Tot in acest loc unde se afla relicvele si piatra de mormant adusa din Chio (piatra stil armeno-mesopotamica) se afla scris in marmura rivelatiile privitoare la locul acestora avute de S. Brigida, care a fost in pelegrinaj la Ortona de doua ori, dupa 1352 si in 1369 (vezi poza).
mai multe: aici.
Ortona
Raman amintiri frumoase si un oras care cu siguranta merita de vazut si ...revazut.

Nessun commento:

K R I S

Italiano-English- Romana

Per la traduzione di un post, lasciate un vostro commento.
For translation, leave a comment, please.
Pentru traducerea unui post, lasati un mesaj la "commenti".

Machine Translations

Archivio blog

Etichette