Foto, pensieri, racconti, ricette e tant'altro...
Per un'ottima visualizzazione del blog consiglio Mozzila Firefox .
Folositi Mozzila Firefox pentru a putea vizualiza blogul in conditii optime.

lunedì 27 ottobre 2008

Sagra della castagna e del tartufo, Bagnoli Irpino, 2008

Ieri è stata una giornata pienissima per noi, mattina, battesimo (mio maritozzo era il padrino) poi pranzo dai suoceri, poi ...la bellissima sagra della castagna e del tartufo a Bagnoli Irpino (circa 90 km da casa nostra). Moltissima gente, molti camper, abbiamo avuto la fortuna di trovare lo stesso posto dell'anno scorso ;-)
Castagne a volontà, e di tutti i tipi: fresche, affumicate (del prete), tipo frutta secca, sciroppo, marmellata, crema, birra di castagne, liquore, grappa, diversi dolci ecc...qualsiasi cosa che si può immaginare :-) avendo come ingrediente la sua bontà, castagna
Tartufi c'erano, abbiamo preso la crema come l'anno scorso, può avere diversi usi, in molte pietanze, anche semplice, sul pane o sui crostini.
Una bella giornata, aria pulitissima, piacevole fare due passi a piedi :-)


formaggi al tartufo







tartufo nero -trufe negre



branzeturi cu trufe



la spesa fatta ieri -cumparaturile noastre :-)

compot de castane


Ieri a fost o zi super-plinaaaaaaaaaaa :-)) Dimineata am "nasit", am fost la biserica, pranzul l-am luat cu socrii, dupa care fuga la Bagnoli Irpino, unde a fost o minunatie de sagra dar...foaaaaaaaaaaaaaaaaarte multa lume, masini, aglomeratie, camper...Am gasit un locsor pentru parcare, ca anul trecut, bine ascuns printre case :-))
Ce ne-a surprins insa, ingramadeala, probabil toti am iesit dupa pranz, lume foarte multa.
Am gasit de toate dar la preturi mai mari ca anul trecut: castane, si toate "derivatele", adica castane proaspete, castane uscate, castane afumate (del prete), compot de castane, bere de castane, lichior de castane, gem de castane, crema de castane, diferite dulciuri din castane, tuica de castane....Cam tot ce s-ar putea imagina cu ingredientul : castane :-)
Trufe am gasit cu gramada, dar ne-am obisnuit cu crema de trufe gata facuta asa ca am luat acest produs (care se poate folosi la o sumedenie de pranzuri, inclusiv pe paine, sau paine prajita, f.gustos)
Muzica, voie buna, castane prajite tuturor (gratis) , gustari gratuite la orice stand.
Si o zi splendida, aer curat, o placere sa te plimbi in zona.

3 commenti:

Mirtilla ha detto...

bellissime foto,complimentoni ;)

Laura ha detto...

Wow, Kris, chiar ca ati avut o zi minunata!!!
M-ai innebunit cu "'derivatele" alea din castane! Vreau si euuuuuuu!!! :D
...lichior de castane cel mai mult, hihi!!!
...iar Cipi (ca e aici, langa mine)...suferim impreuna :))) ...a ramas mut de admiratie cand a citit: bere de castane :D
Ce gust are, ca murim de curiozitate...foarte diferit de o bere normala?!

Oricum, va felicit pentru ziua plina si pentru faptul ca ati fost "nasici" :)
Te pup, draga mea si in sfarsit, vreau sa-ti spun ca am inceput si eu "decernarile" premiilor pe care le-am primit, cu atata consideratie, de la voi...asa ca te astept si eu pe la mine, sa ridici unul ;)

kris ha detto...

Grazie, Mirtilla!
Laura, berea de castane dar si lichiorul, dulciurile, mierea etc au un gust mai puternic, mai pronuntat, deci poate sa placa sau ba. Noua ne-a placut totul foarte mult, de aceea incercam totdeauna sa nu scapam ocazii de acest gen. Slava Domnului in zona sunt multe sagre, eu am fotografiat pana acum putine (vezi in menu sagre pe dreapta)dar sper sa reusesc sa mai vad cateva pana la sfarsitul anului. Sarbatoarea castanelor de pilda se tine in mai multe localitati, si dureaza in general lunile in care se gasesc castane. Desi sincer vorbind, castanele sunt pe mesele italienilor cam tot anul, daca nu proaspete, uscate sau afumate, la Craciun e chiar traditia de a avea pe masa fructe uscate si deci si castane(prune uscate,smochine, curmale, nuci, alune etc)
Multumesc pentru premiu, pupici :-)

K R I S

Italiano-English- Romana

Per la traduzione di un post, lasciate un vostro commento.
For translation, leave a comment, please.
Pentru traducerea unui post, lasati un mesaj la "commenti".

Machine Translations

Archivio blog

Etichette