Foto, pensieri, racconti, ricette e tant'altro...
Per un'ottima visualizzazione del blog consiglio Mozzila Firefox .
Folositi Mozzila Firefox pentru a putea vizualiza blogul in conditii optime.

domenica 7 settembre 2008

Gombouti cu prune - Hungarian Plum Dumpling (Szilvásgombóc)

La ricetta è simile ai gnocchi ungheresi, qui. La differenza è soltanto nella forma, per i "gombouti" l'impasto si taglia a quadratti e si mettono le prugne, i gnocchi dolci hanno la forma piccola e tondeggiante dei gnocchi italiani e rimangono semplici.

Cartofii fierti se faramiteaza si se adauga la faina, ou, sare


Si gomboutii trecuti prin pesmet sunt gata! :-))




E o reteta maghiara si noi o numim "gombouti cu prune" dar am vazut ca se scrie mai mult "gomboti" sau in limba romana e numita "galuste cu prune".
E delicioasa si cum ma pregatesc s-o fac, am vrut intai sa dau o "raita" prin net sa vad... altii cum o fac. Am gasit un video, si tin sa spun ca mama mea ii face la fel:


Dintre variantele gasite, o prefer pe cea...de la mama:

Ingrediente:

400 gr faina
400 gr cartofi (deci sa fie jumi-juma faina si cartofii)
putina sare
un ou
apa cat e nevoie sau optional putin ulei (eu am pus apa)
prune
pesmet
ulei (pt prajit pesmetul)
zahar brun (zucchero di canna) sau simplu dupa preferinta /mai bine fructoza
scortisoara (optional)

Se fierb cartofii, se curata, se faramiteaza (eu am folosit schiacciapatate, dar se pot razali sau chiar si cu furculita cand sunt fierbinti) si se face aluat din cartofi, faina, ou , sare, apa sau ulei cat e nevoie. Aluatul trebuie sa iasa moale, placut dar fara sa se lipeasca. Se curata prunele, se scot samburii, se impart dupa preferinta: daca sunt foarte mari in patru sau jumate, daca sunt micute -intregi sau jumate (dupa cum preferati marimea bilei). Aluatul se intinde si se taie in patrate mari, se formeaza bilele cu pruna inauntru. Nu e nevoie de zahar daca sunt dulci, si de fapt eu nu pun deloc zahar in interiorul lor. Intr-o oala se pune apa la fiert, putina sare, si cand apa fierbe se pun bilele in apa clocotita. Se lasa sa fiarba pana ies singure la suprafata, atentie insa sa nu se prinda de fund, deci controlati cu o lingura. Intre timp intr-o tigaie puneti ulei cat sa acopere bine fundul tigaii, si adaugati pesmet, invartiti fara sa se arda, si cand e auriu adaugati zahar si putina scortisoara (dupa gust) si stingeti focul. Scoateti gomboutii fierti, ii treceti prin pesmet si ii asezati pe un platou. Pesmetul ramas se pune deasupra. Se servesc calzi si reci si stau cam o zi doua (dar nu la caldura prea mare!

3 commenti:

Cristina ha detto...

Ce bien tia-u iesit !! asa ii facea si mama la noi insa se numesc galuste cu prune, se poate pune si scortisoara in pesmetul cu zahar dc vrei ... apoi ca sa nu le servesti reci dar sio ca sa le faci din timp dc ai musafiri le pui in ava de sticla pt cuptor si le incalzesti putin de tot inainte sa le servesti ..

Eu de denumirea de gomboti am aflat numai de cind sunt aici de pe un forum de retete culinare insa acolo reteta era cu aluat ca de ecleruri ( bigne) e la mine pe blog, foarte bune si asa .. si parca mai putina munca decit in varianta cu cartofi ...

Cind ai timp la mine pe blog te asteapta si un mic premiu !!
pupice

kris ha detto...

Multumesc mult! Noi ii numeam "gombouti",dupa reteta maghiara. Nu-i fac des, dar anul acesta mi-a venit o pofta!!! Mersi pentru idei, mie oricum imi plac si reci, poate pentru ca e ceva dulce in final :-)

candreea ha detto...

Se apropie toamna si mi-am amintit de reteta bunicii "galuste cu prune". Pe atunci nu imi placea, dar acum are gustul trecutului, a copilariei si m-am decis sa o fac, voi incerca asta a ta, reteta bunicii nu am stiut-o niciodata, sper sa imi iasa bine. Sunt, cred 20 de ani de cand nu o mananc. Merci!
Andreea

K R I S

Italiano-English- Romana

Per la traduzione di un post, lasciate un vostro commento.
For translation, leave a comment, please.
Pentru traducerea unui post, lasati un mesaj la "commenti".

Machine Translations

Archivio blog

Etichette