Foto, pensieri, racconti, ricette e tant'altro...
Per un'ottima visualizzazione del blog consiglio Mozzila Firefox .
Folositi Mozzila Firefox pentru a putea vizualiza blogul in conditii optime.

martedì 17 giugno 2008

Cozonac cu mac






Mi-era un dor! Si anul acesta l-am facut multumita si retelor gasite prin diferite bloguri. Eu nu prea respect exact cantitatile si reteta orginala, dar v-o dau pe cea pe care o folosesc mai mult:
Ingrediente:
aluat:

600 g faina

45 g drojdie

120 g unt

70 ml smîntîna

2 linguri zahar

75 ml lapte

1 zahar vanilat

4 galbenusuri

1 vf. cutit sare

vanilie (sau esente dupa gust)

coaja de lamîie (sau portocala,dupa preferinta)

Drojdia se freaca cu o lingurita zahar si o lingura lapte cald, se lasa la dospit.
Se pregateste faina si toate ingredientele si se amesteca toate impreuna, inclusiv drojdia dospita. Se framanta pana aluatul e moale si se lasa la dospit cam o ora (pana se dubleaza).
Cand e crescut , il taiati in functie de impletitura dorita. Eu l-am facut de pilda impletit in trei, deci am taiat trei bucati.

Umplutura de mac

mac macinat

lapte
zahar
arome(coaja de citrice,vanilie..)
macul macinat se fierbe cu lapte cît sa-l acopere si zahar dupa gust(destul de dulce),pîna se îngroasa.Dupa racire,se unge foaia de aluat cu un strat de mac. Atentie: nu umpleti cu umplutura fierbinte ca nu mai iese forma.

Se unge deasupra cu ou batut si se lasa la cuptorul deja incalzit 185° cam o ora (depinde de marime, daca faceti melcisori sau forme mici mai putin) .

ps.
In ultima poza umplutura am amestecat-o si cu nuca de cocos.

Nessun commento:

K R I S

Italiano-English- Romana

Per la traduzione di un post, lasciate un vostro commento.
For translation, leave a comment, please.
Pentru traducerea unui post, lasati un mesaj la "commenti".

Machine Translations

Archivio blog

Etichette